Onderwijs op meerdere instructieniveaus vraagt een efficiënte organisatie door de leerkracht. Maar wat doe je met leerlingen die blijvend zwak presteren? Wat zijn hun onderwijsbehoeften en hoe pak je dit aan in een reguliere onderwijssetting?
Wat betekent dit voor mij als leerkracht of iber en voor de klassenorganisatie? Hoe weet ik wat werkt en wat zinvol is?
Bij deze bijeenkomst komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:
- Hoe signaleer je tijdig zwak presterende leerlingen die dreigen vast te lopen in het reguliere onderwijsaanbod?
- Welke ontwikkelingsmogelijkheden en onderwijsbehoeften heeft de zwak presterende leerling.
- Welke leerlijnen bied je aan en hoe maak je keuzes in een passend beredeneerd aanbod.
- Wat zijn passende perspectieven en wat betekent dit voor het klassenmanagement en werkvormen.
- Hoe kunnen we voor de zwak presterende leerling een ontwikkelingsprofiel opstellen en welke middelen gebruiken we daarbij.
Er zijn mogelijkheden om ervaringen uit te wisselen dmv interactieve werkvormen en praktijkervaringen.
Vanwege COVID-19 wordt deze flitsbijeenkomst niet bij ons op kantoor gehouden maar digitaal.
Locatie:
Digitaal
Dit evenement is verlopen. Inschrijven is niet meer mogelijk.