HANDELINGSGERICHTE DIAGNOSTIEK VOOR DE INTERN BEGELEIDER
Inmiddels zijn er veel scholen die aan de slag zijn gegaan met een traject ‘Handelingsgerichte diagnostiek (HGD) voor jonge kinderen in risicosituaties’. Veel leerkrachten en intern begeleiders hebben inmiddels ook deelgenomen aan het scholingstraject, dat hieraan is gekoppeld.
Centraal staat deskundigheidsbevordering ten aanzien van het uitvoeren van een diagnostisch onderzoek in de onderbouw. Aan de hand van een eigen casus worden de stappen van handelingsgerichte diagnostiek doorlopen. De kennis en vaardigheden die daarbij aan bod komen zijn niet alleen toepasbaar bij het uitvoeren van een diagnostisch onderzoek, ze bieden ook een goede impuls aan het realiseren van handelingsgericht werken op groepsniveau.
Tijdens de flitsbijeenkomst wordt specifiek de rol van de intern begeleider belicht. Denk daarbij aan:
- De rol van de intern begeleider in HGD trajecten: balanceren tussen leiden en begeleiden.
- Op welke momenten wordt er wat verwacht van de intern begeleider?
- Relevante kennis en vaardigheden.
- De rol van de intern begeleider in de contacten met ouders
- Cruciale onderdelen in het traject voor de rol van intern begeleider.
Deelnemers krijgen de gelegenheid om eigen vragen in te brengen en ervaringen met elkaar te delen.
De flitsbijeenkomst wordt uitgevoerd door Yvonne Leenders, onderwijsadviseur en specialist op het jonge (risico-)kind, gedrag en (voorbereidend) taal- en rekenonderwijs.
Vanwege COVID-19 wordt deze flitsbijeenkomst niet bij ons op kantoor gehouden.
Locatie:
LEF! Leiden
Kennedylaan 1
2324 ER LEIDEN
Dit evenement is verlopen. Inschrijven is niet meer mogelijk.