Fladderende kinderen, kinderen die niet stil kunnen zitten, moeite hebben met contact leggen met hun leeftijdsgenootjes, moeite met vrije tijd invulling/pauze, minder lange concentratie boog lijken te hebben en meer verwerkingstijd nodig hebben, herken je ze?
Het zou zomaar eens kunnen dat er sprake is van ASS en/of ADHD. Maar hoe herken je autisme bij kinderen? En hoe herken je autisme bij meisjes, die soms weinig ‘typisch’ gedrag laten zien? Wanneer is er sprake van ‘normaal opstandig gedrag’ of past het bij de sociaal emotionele leeftijd van de leerling en wanneer spreek je van ASS? En als je het herkent, hoe ga je er dan mee om?
Tijdens deze flitsbjieenkomst geeft Patty van Amsterdam (Autisme specialist en zorgcoördinator bij stichting Klimkoord) je inzicht in de kenmerken en oorzaken van autisme, hoe dit zich kan uiten in de klas en welke tools je bij je leerlingen kan inzetten om het onderwijs voor hen zo fijn mogelijk te kunnen laten verlopen.
Vanwege COVID-19 wordt deze flitsbijeenkomst niet bij ons op kantoor gehouden maar digitaal.
Dit evenement is verlopen. Inschrijven is niet meer mogelijk.