11 oktober 2017 en 14 maart 2018 Coachgesprekken met kinderen

Vraag jij je ook wel eens af hoe het komt dat een kind zijn leer-  of gedragsdoel niet haalt en hoe je daarbij kunt helpen? Wil je eigenaarschap bij kinderen vergroten zodat ze meer regie nemen over hun eigen leerproces? 

Tijdens deze flitsbijeenkomst over coachgesprekken voeren met kinderen  krijg je meer zicht op wat een kind drijft om te doen wat hij doet, hoe hij leert en wat hij nodig heeft om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen.  Je ervaart hoe je als leerkracht door middel van de juiste vragen stellen meer inzicht kunt krijgen in hoe een leerling werkt, wat er in het kind omgaat tijdens het uitvoeren van de opdrachten en hoe jij vanuit jouw rol het kind hierin het beste kan begeleiden.

Welke leerkrachtvaardigheden en competenties zijn nodig om tot goede gesprekken te komen? Welke vragen zijn effectief?  Wanneer mag ik sturen en wanneer juist niet?

Aan de hand van interactieve werkvormen krijg je zicht op hoe je een coachgesprek kunt voeren en oefen je hiermee. 

Inschrijven voor 11 oktober 2017

Inschrijven voor 14 maart 2018

Na afloop ga je naar huis met praktische tools om coachgesprekken met kinderen te voeren waarbij ze leren reflecteren op hun eigen leerproces. Je hebt ervaren wat er van belang is in jouw houding als leerkracht om het kind coachend te benaderen.  Dit helpt je als leerkracht om beter af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen in je groep binnen de mogelijkheden die jij hebt. 

Uitvoer: Katrien Schober en Mark Veermans van Impuls Organisatieadvies